Vliegen in een professionele vliegsimulator

Tecnam P2006T

Tecnam P2006T

Vliegtuig

De Tecnam P2006T is een Italiaans, hoogdeks, tweemotorig, volledig metalen licht vliegtuig, gebouwd door Costruzioni Aeronautiche Tecnam, dat gevestigd is in Capua, Italië. In 2010 werd het toestel gecertificeerd door de Amerikaanse Federal Aviation Administration.

De P2006T is het lichtste tweemotorige gecertificeerde vliegtuig dat verkrijgbaar is, en is een vierzitsvliegtuig met volledig intrekbaar landingsgestel en vloeistofgekoelde Rotax-motoren die zowel op loodvrije benzine van 92 octaan en op 100LL AVGAS kunnen draaien.

Merk Tecnam
Type P2006T
Piloten 1
Passagiers 3
Maximaal startgewicht 1230 kg
Leeggewicht 819 kg
Bruikbare lading 411 kg
Kruissnelheid 135 knopen (250 km/u)
Maximale snelheid 167 knopen (309 km/u)
Overtreksnelheid 55 knopen (102 km/u)
Maximale afstand 1204 km
Brandstofcapaciteit 200 liter
Maximale hoogte 14000 voet (4267 m)
Spanwijdte 11,4 m
Lengte 8,7 m
ICAO code P06T

Deze specificaties zijn bedoeld om je een idee te geven van de Tecnam P2006T. Je kan ze niet gebruiken voor vluchtvoorbereiding. Vaak worden er veel verschillende types uitgebracht van een bepaald toestel met wisselende specificaties en prijzen. Kijk in het Pilot Operating Handbook (POH) als je de precieze waarden wil weten van het toestel waarmee je gaat vliegen. Je vlieginstructeur helpt je hier graag bij.

Veelgestelde vragen over de Tecnam P2006T

Hoe snel vliegt een Tecnam P2006T?

Een Tecnam P2006T vliegt normaal gesproken met zo'n 250 km/u (135 knopen), dit is de kruissnelheid. Het toestel kan nog wel wat sneller vliegen, maar nooit meer dan 309 km/u (167 knopen).

Hoe ver kan een Tecnam P2006T vliegen?

De actieradius is ongeveer 1.204 kilometer. De afstand hangt overigens ook af van hoe snel je vliegt en of er veel wind is. Ook wordt er rekening gehouden met een eventuele uitwijk naar een ander vliegveld.

Hoeveel weegt een Tecnam P2006T?

Leeg weegt het toestel ongeveer 819 kg. Met brandstof, passagiers en baggage erbij mag het toestel maximaal 1.230 kg wegen. Er kan dus maximaal 411 kg aan brandstof, passagiers en baggage mee.

Over Eveline van den Boom

Schrijfster van dit artikel is Eveline van den Boom. In 2006 kreeg ze haar eerste vliegles als verjaardagscadeau; een prachtige vlucht over Rotterdam. Dat smaakte naar meer!

In 2010 haalde ze haar PPL vliegbrevet in Lelystad. In 2011 werd een vliegtuig aangeschaft: een Aero AT-3. Dit vliegtuig vliegt nog steeds mee in de Vliegles.nl vloot met callsign PH-EVB.

Ze schreef de theorieboeken "Theorie van het Vliegen" en "Theorie helikopter vliegen". Deze kan je bestellen bij je vliegles en zijn ook los te koop op Bol.com

Over ons

Met cookies volgen wij en derde partijen jouw internetgedrag binnen onze site. Als je verdergaat gaan we ervan uit dat je dit goedvindt. Meer weten?